top of page

Book

Livro

Silva, P. M. (2023). Feiras & Exposições. (2.ª ed.) Matosinhos: CEOS Edições. ISBN 978-989-53631-8-6.

Imagem da linha de investigação correspondente

Feiras & Exposições

Pedro Mendonça da Silva Porto Accounting and Business School of the Polytechnic of Porto, Portugal

Keywords:

Palavras-chave:

Marketing, Exhibitions, Fairs

Marketing, Exposições, Feiras

Date 2021


Abstract

With technological advances, people tend to devalue personal contact in favour of virtualisation; companies, in turn, increasingly adopt databases through computerised means, thus favouring electronic contact over face-to-face contact.


Citation

Silva, P. M. (2023). Feiras & Exposições. (2.ª ed.) Matosinhos: CEOS Edições. ISBN 978-989-53631-8-6.


Data 2021


Resumo

Com o avanço tecnológico, as pessoas tendem a desvalorizar o contacto pessoal a favor da virtualização; as empresas, por sua vez, adotam, cada vez mais, bases de dados através dos meios informáticos, privilegiando, desta forma, o contacto eletrónico em detrimento do contacto face a face.


Citação

Silva, P. M. (2023). Feiras & Exposições. (2.ª ed.) Matosinhos: CEOS Edições. ISBN 978-989-53631-8-6.


REFERENCES

Appleyard, John; How to Exhibit at Trade Fairs; Deer Park Productions; Tavistock, Devon, UK; 2005.


AUMA – Association of the German Trade Fair Industry; The Trade Fair Industry: facts, functions, perspectives; 3rd revised edition; Germany; junho de 2007.


AUMA – Association of the German Trade Fair Industry; Press-info, n.º 8; 2012.


CEIR – Center for Exhibition Industry Research; The Value of Trade Shows Increases with a Plan; junho de 2010. Center USA, organizado por The Government Security Conference & Expo, de 2 a 4 de abril de 2012.


Convenção Improving ROI through Pre-Show Promotion, no Washington Convention. Filipe, P.; Caetano, J.; Christiani, K.; Rasquilha, L.; Gestão de Eventos; Quimera Editores; Lisboa; 2005.


Framis, F.; Marketing Ferial; Ediciones Gestión 2000 S.A.; Barcelona; 1994.


Friedmann, Susan A.; Still More Secrets of Successful Exhibiting: strategies, tips and insights to make your exhibiting dollar work smarter and harder; Aviva Publishing; London; 1999.


Kotler, Philip; Marketing para o Século XXI; 4.ª edição; Editorial Presença; Lisboa; 2008. Miller, Steve; How to Get the Most Out of Trade Shows; 3.ª edição; NTC Business Books; USA; 2000.


Miller, Steve; Stop Wasting Your Time at Trade Shows and Start Making Money; HiKelly Productions; USA; 2006.


Melin, L.; “Internationalization as a Strategic Process”; Strategic Management Journal, Vol. 13, n.º (Special 2), pp. 99-118; 1992.


Morrow, Sandra L.; The Art of the Show: an introduction to the study of exposition management; 2nd edition; Dallas; 2002


Norman, Abelson; Trade Shows Basics; Commerce Communications in conjunction with the Crain Books Division of Crain

Communications; Chicago; 1985.


Rhonda, A.; Bozdech, B.; Trade Show in a Day: get it done right, get it done fast; Planning Shop; USA; dezembro de 2006.


Sarmento, Maria de Lurdes; A Importância da Participação em Feiras na Estratégia de Marketing: Metalomecânica ’96; Universidade do Minho; Braga; setembro de 1997.


Silva, Pedro Bruno Mendonça; Feiras e Exposições Internacionais: um estudo exploratório dos fatores de decisão e motivação de participação numa feira internacional; ISCAP; 2012.


Siskind, Barry; Powerful Exhibit Marketing: the complete guide to successful trade shows, conferences, and consumer shows; 1st edition; Wiley; maio de 2005.


UFI – The Global Association of the Exhibition Industry, The Role of Exhibitions in the Marketing Mix; Ravensburg; Germany; 2010/2011.


UFI – The Global Association of the Exhibition Industry; Euro Fair Statistics; 2011.


UFI – The Global Association of the Exhibition Industry; Euro Fair Statistics; 2012.

Vernon, R.; “International Investment and International Trade in the Product Cycle”; Quarterly Journal of Economics, Vol. 80, n.º 2, pp. 190-207; 1966.


Viegas, Márcia; Marketing de Feiras – Manual do Expositor; Edições Sílabo; Lisboa; maio de 2000.

ISBN 978-989-53631-8-6

88x31.png

This is open access content distributed under the Creative Commons Attribution License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.

bottom of page